Šance - Jednotlivé adresáře - levé menu
|
|
Regiontour 2005 ve znamení vyšší identity regionů
|
Kategorie: Zpravodaj - stalo se...
|
datum: 17.1.2005
|
|
|
|
Na brněnském výstavišti proběhla ve dnech 13. - 14. 1. 2005 první část
14. mezinárodního veletrhu Regiontour určená odborné veřejnosti. Podle
místopředsedy sdružení Šance pro jihozápad Ivo Šaška přitom letošní
ročník ukazuje, že regiony si začínají stále více uvědomovat potřebu
komplexní nabídky služeb a nutnost budování regionální identity.
Zaměření uvedeného veletrhu je podle Šaška již delší dobu předmětem
diskuse, zda tato akce má smysl, zda vynaložené prostředky do výstavních
expozic by nebylo vhodnější utratit jinde a zda nedochází pouze
k neúčelnému rozdávání propagačních materiálů, vydávávaných kraji,
mikroregiony obcí nebo jednotlivými obcemi.
Odpověď na tuto otázku asi není jednoznačná, ale letošní ročník opět
ukázal kam se bude pravděpodobně vývoj ubírat. Jádro veletrhu již
tradičně tvořily mnohdy monumentální expozice krajů. Od v minulých
letech prakticky jednotvárného typu výstavních stánků se letos kraje
snažily vnést do svých expozic nápaditost a prezentovat skutečně to, co
je pro region charakteristické. Pozitivním jevem bezesporu je například
již v minulých letech nastoupená spolupráce mezi Plzeňským a Jihočeským
krajem, jejímž výsledkem je společný stánek dokumentující propojenost
turisticky zajímavých míst v regionu. Většina krajů rovněž do svých
výstavních prostor přizvala své zahraniční regionální partnery, což
většinou opět přispělo k oživení expozic, informoval Šašek.
První dva dny veletrhu Regiontour přitom podle jeho údajů ukázaly, že
kraje a regiony si začínají uvědomovat nutnost komplexní nabídky služeb
pro návštěvníky. Úbytek samostatných stánků jednotlivých měst a obcí
ukazuje, že spolupráce v cestovním ruchu a navazující propagaci a
marketingu v rámci krajů se začíná prosazovat stejné, jako nezbytná
spolupráce mezi samosprávami a podnikateli. Tento trend potvrzuje nárůst
nabídky různých regionálních karet nebo pasů pro sběr razítek v daném
území. Je samozřejmé, že kvalita jednotlivých projektů je různá a na
některých bude třeba ještě dále pracovat, aby se dostaly na úroveň
běžnou v Evropě.
Hlavní význam veletrhu ale odborná veřejnost vidí především v tom,
že je možnost na jednom místě porovnat trendy a koncepce rozvoje regionů,
setkat se z celou řadou podobně zaměřených specialistů a využít získanou
inspiraci do nové turistické sezony. Regiontour umožňuje neformální
setkání současných i bývalých ministrů, jejich náměstků nejen s čelnými
představiteli krajů, ale i regionů, měst a obcí, servisních organizací
pro komunální sféru a pracovníky turistických zařízení a informačních
center. Je škoda, že výstava je zatím mimo pozornost vrcholných
představitelů ministerstva zemědělství, protože nabízí celou řadu námětů
na rozvoj venkova a možností uplatnění zemědělských podnikatelů.
Zdá se, že pro převažující klady veletrhu se vyplatí obětovat neúčelně
několik prospektů a propagačních materiálů pro notorické sběrače, kteří
se stejně jako na jiných výstavách vyskytují i na Regiontouru, domnívá
se Šašek.
Hospodářská komora ČR, 17.1.2005
|
Hospodářská komora ČR, 17.1.2005 (Hospodářská komora ČR, 17.1.2005)
|
|
|
| |
[zobrazeno (2), přeposláno (0), tisknuto (0)]
|
|
|
Šance - Intranet - pravé menu
Doprava |
|
Aktuality |
|
Nepřehlédněte |
|
Intranet "Šance" |
|
|
novinky intranetu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|