Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 12 Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 13 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 17 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 18 Šance pro jihozápad
 středa 13.prosince 2017   přihlásit se   nápověda   

O nás!   Zpravodaj   Projekty   Rukověť starosty   Přehled subjektů   Spolup. sdružení   Komerční firmy   Kontakt   Odkazy  

home         Žeryk
Šance - Jednotlivé adresáře - levé menu

jz.cz

 Menu  
 Počet přístupů  

celkem přístupů: více o počtech přístupů...
 160161 
 Kontakt  

Šance pro jihozápad
Klenčí p. Č. 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem

tel/fax: 379 794 511
mail:sance@jz.cz http:www.jz.cz

 Partneři  


Komerční banka, a.s.
Komerční banka a.s.


CompAct Bohemia s.r.o.
CompAct Bohemia s.r.o.


AgAkcent s.r.o.
AgAkcent s.r.o.



Drůbežářský závod Klatovy a.s.
Drůbežářský závod Klatovy a.s.



Perri

 Doporučujeme  

    Zpravodaj - agris



Olmě se daří. A míří do světa

 Kategorie: Zpravodaj - agris

datum: 7.12.2005
Jeden z nejznámějších podniků střední Moravy pronikl do Německa. Drží si i jiné země Olomouc - Olomoucký výrobce mléčných výrobků Olma se prodral na německý trh. A svou chycenou příležitost nehodlá pustit. Tento týden by měla začít německá předvánoční kampaň propagující "olmácké" pudinky se šlehačkou. "Bývá důležité dostat se na podobné trhy v pravou chvíli a se správným výrobkem," uvedl generální ředitel Olmy Jiří Gavenda. Cizina? Tam nás už znají. I v Africe Tím ale v cizině aktivity nejznámějšího středomoravského výrobce mléčných výrobků nekončí.

Jeden z nejznámějších podniků střední Moravy pronikl do Německa. Drží si i jiné země Olomouc - Olomoucký výrobce mléčných výrobků Olma se prodral na německý trh. A svou chycenou příležitost nehodlá pustit. Tento týden by měla začít německá předvánoční kampaň propagující "olmácké" pudinky se šlehačkou. "Bývá důležité dostat se na podobné trhy v pravou chvíli a se správným výrobkem," uvedl generální ředitel Olmy Jiří Gavenda. Cizina? Tam nás už znají. I v Africe Tím ale v cizině aktivity nejznámějšího středomoravského výrobce mléčných výrobků nekončí. Kromě toho, že má již od roku 1998 dceřinou společnost na Slovensku a od loňska také v Polsku, odkoupili nedávno Olomoučtí i zhruba třicetiprocentní podíl ve slovenských mlékárnách Senica. "Chceme se tam podílet na výrobě tvrdých sýrů. Ty sice senický podnik již vyrábí, ale v menším množství," mínil obchodní ředitel podniku Jan Vařeka. Vzhledem k tomu, že svůj kapitálový vstup do senického podniku ukončili teprve před pár měsíci, nechtěl ještě celou záležitost hodnotit. "Uvidíme, jak se to uchytí," doplnil Vařeka. Kromě Polska, Slovenska a zmíněného Německa letos výrobky z olomouckého podniku zamířily rovněž do Maďarska. Velká část vyvážené produkce, především másla a sušeného mléka, pak směřuje do zemí takzvaného třetího světa. Tedy do jihovýchodní Asie a Afriky.

Podíl vývozu tvoří na celkových tržbách firmy asi třicet procent. Jen letos za hranice země Olma podle odhadů jejího vedení vyveze zboží celkem za 1,5 miliardy korun. Olomoučtí se navíc hodlají příští rok začít "ucházet" také o zákazníky v Rakousku. "Když to zjednoduším, tak český trh má deset milionů obyvatel a při průměrné roční spotřebě 220 litrů na osobu i konkurenci ostatních mlékáren, je tu ještě prostor pro vývoz našich produktů," uvedl ředitel Gavenda. Velkou nadějí, že podnik uspěje i na právě dobývaných západoevropských trzích, je podle něj modernizace, kterou výroba v Olmě prošla během posledních několika let. Jen od roku 1999 do loňska společnost investovala do nových technologií, infrastruktury a dalších vylepšení více než miliardu korun. "Závod se nám podařilo dobudovat tak, že naše výrobky mohou konkurovat těm, které se prodávají na evropském trhu," vysvětlil Gavenda. Podle jeho odhadu je dnes vybavení na takové úrovni, že v následujících třech letech nejspíš další podobné velké investice nebudou třeba. Denně zpracujeme přes milion litrů mléka Podnik má nyní podle jeho vedení možnost rozšířit svou kapacitu až na 1,1 milionu litru zpracovaného mléka denně. Nyní denně zpracují zhruba 850 tisíc litrů suroviny. Ročně to je celkem více jak 300 milionů litrů mléka. Olma ovšem boduje i v Česku, kam směřuje velká část její nynější produkce. Podle průzkumů na tuzemském trhu například zaujímá první místo v prodaném množství jogurtových nápojů i pudinkových dezertů. Druhou příčku pak v obdobném hodnocení u spotřebitelů zaujímá se svými jogurty a tuky. "Svým rozměrem se řadíme v rámci Evropy mezi střední mlékárny," dodal Vařeka. Celkový letošní obrat firmy zaměstnávající 525 lidí odhaduje vedení po jedenácti měsících činnosti na více než 4,5 miliardy korun. Čistý letošní zisk pak odhaduje asi na deset milionů korun. Na tuzemské poměry je zajímavá i skutečnost, že Olma je stále ryze českou firmou. Jejím většinovým vlastníkem je společnost Milkagro, která se jím stala po privatizaci v roce 1994 a tvoří ji zhruba sto třicet prvovýrobců mléka a dalších podnikatelů v zemědělství. "Chtěli jsme udržet českou mlékárnu pro české podnikatele a vybudovat konkurenceschopnou firmu schopnou expandovat za hranice. Což se doufám daří," uzavřel Gavenda. Foto popis: MÁSLO Z HANÉ. Potravinářský závod Olma patří k největším zaměstnavatelům v Olomouci. Práci dává 525 lidem. Jedním z produktů mlékárny je i máslo. Foto autor: FOTO: MAFA - LUDĚK PEŘINA Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední Morava

 


   [zobrazeno (0), přeposláno (0), tisknuto (0)]

Šance - Intranet - pravé menu

jz.cz

 Doprava  
 Aktuality  
 Nepřehlédněte  
 Intranet "Šance"  
 (c) 2000-2017 Šance pro jihozápad aktualizace:  13.11.2008 10:03:08