Kampaň na podporu národní značky kvality KLASA je úspěšná. Z výzkumu, který v prosinci provedla agentura STEM/MARK vyplynulo, že více než dvě třetiny spotřebitelů znají značku KLASA, která se stala nejznámější značkou pro kvalitní potravinářské výrobky v ČR.
Podle Viléma Frčka z tiskového oddělení marketingového odboru Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) bylo cílem výzkumu srovnání parametrů znalosti a image značky KLASA před začátkem kampaně v červnu 2005 a v průběhu kampaně na konci loňského roku. Průzkum zjišťoval nejen znalost značky KLASA, ale také její vnímání mezi spotřebiteli a dopad na nákupní chování.
Kampaň přitom podle výsledků výrazně zvýšila znalost značky Klasa. Před začátkem kampaně znalo tuto značku spontánně zhruba 6% spotřebitelů. Nyní ji zná celých 36 %. S nápovědou si značku vybavilo 68% respondentů, což je o 51% více, než před kampaní. Nyní, tedy šest měsíců od zahájení kampaně, už značku KLASA znají více než dvě třetiny spotřebitelek.
Značka KLASA také významně posílila v žebříčku znalosti potravinářských značek kvality. Před začátkem kampaně znali spotřebitelé nejvíce označení pro Bio výrobky nebo značku Czech Made. V průběhu kampaně na podporu kvalitních domácích potravin však spontánní znalost značky KLASA jako potravinářské značky kvality vzrostla o 30% a nyní je nejznámější značkou pro kvalitní potraviny v ČR.
Další bod výzkumu se zaměřil na image značky KLASA. Fakt, že kvalitní tuzemské potraviny mají svou značku, oceňuje 96% respondentů. Značce Klasa jako značce kvality věří 84% resopndentů. Celých 60% respondentů potvrdilo, že při nákupech budou upřednostňovat potraviny se značkou Klasa.
Výzkum v prosinci 2005 zahrnul 535 osob, resp. ženy ve věkové skupině 20-55 let.