Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 12 Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 13 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 17 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 18 Šance pro jihozápad
 sobota 20.dubna 2024   přihlásit se   nápověda   

O nás!   Zpravodaj   Projekty   Rukověť starosty   Přehled subjektů   Spolup. sdružení   Komerční firmy   Kontakt   Odkazy  

home         Žeryk
Šance - Jednotlivé adresáře - levé menu

jz.cz

 Menu  
 Počet přístupů  

celkem přístupů: více o počtech přístupů...
 160161 
 Kontakt  

Šance pro jihozápad
Klenčí p. Č. 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem

tel/fax: 379 794 511
mail:sance@jz.cz http:www.jz.cz

 Partneři  


Komerční banka, a.s.
Komerční banka a.s.


CompAct Bohemia s.r.o.
CompAct Bohemia s.r.o.


AgAkcent s.r.o.
AgAkcent s.r.o.



Drůbežářský závod Klatovy a.s.
Drůbežářský závod Klatovy a.s.



Perri

 Doporučujeme  

    Zpravodaj - agris



KLASA - víte, co jíte

 Kategorie: Zpravodaj - agris

datum: 27.10.2004
Velkou příležitostí pro naše zemědělce a potravináře je možnost volného obchodu na jednotném trhu s takřka 500 milióny spotřebiteli, tedy obchodu bez bariér, kterými jsme byli dosud částečně omezováni. Otvírá se možnost obohatit společný evropský trh našimi tradičními, regionálními či ekologickými potravinami.

Velkou příležitostí pro naše zemědělce a potravináře je možnost volného obchodu na jednotném trhu s takřka 500 milióny spotřebiteli, tedy obchodu bez bariér, kterými jsme byli dosud částečně omezováni. Otvírá se možnost obohatit společný evropský trh našimi tradičními, regionálními či ekologickými potravinami.
Na druhé straně znamená otevření hranic pro české zemědělství a potravinářství střet s ostrou konkurencí zahraničních výrobků. Jednou z cest, jak se proti náporu potravinářských výrobků cizí produkce ubránit, je masívní podpora prodeje domácích výrobků.
Propagace a marketing jsou jedním z mála nástrojů ekonomické politiky, které Světová obchodní organizace uznává jako legální a pro podporu svých výrobků ho využívají nejen staré, ale i nové členské státy Unie.
Podporou v konkurenčním boji na společném evropském trhu i na trhu domácím se tak nepochybně stala značka kvalitních domácích potravin KLASA, která vznikla z iniciativy ministerstva zemědělství v polovině roku 2003. Prvních 34 výrobků ji obdrželo vzápětí v rámci českobudějovické Země živitelky. Do letošního října bylo oceněno již přes 550 výrobků od více než sta producentů.
Rostoucí počet žádostí o udělení tohoto certifikátu je potvrzením, že si všichni dobře uvědomují nutnost podpory domácích potravin i nezbytnost jejich většího zviditelnění a širšího prosazení na zahraničním i domácím trhu. Je potřeba vidět, že v důsledku není tato značka kvality pomocí jen pro naše spotřebitele a potravináře, ale také pro zemědělské prvovýrobce.
Striktní požadavek 90% podílu domácích surovin u mléčných, masných, drůbežích, rybích, mlýnských a pekárenských a 70% u ostatních výrobků spolu s velkým zájmem výrobců potravin o udělení certifikátu zajišťuje českým zemědělcům i do budoucna možnost odbytu jejich produkce.

 


   [zobrazeno (0), přeposláno (0), tisknuto (0)]

Šance - Intranet - pravé menu

jz.cz

 Doprava  
 Aktuality  
 Nepřehlédněte  
 Intranet "Šance"  
 (c) 2000-2024 Šance pro jihozápad aktualizace:  13.11.2008 10:03:08