Nová pravidla pro udělování národní značky kvality KlasA, platná od 15.7.2004, mají i při zvýšeném zájmu producentů potravin a vyšším počtu udělených značek lépe sloužit kdalšímu udržení její kvality. Informovala o tom tisková mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Jitka Sluková. Uvedená pravidla přitom obsahují zejména přehled produktů, které nadále nemohou být nositeli národní značky. Jedná se např. o:
potraviny obsahující separáty – tedy strojově oddělované zbytky masa
porcovaná a nijak dále nezpracovaná masa bez vyšší přidané hodnoty
krmiva a jiné produkty, určené pro konzumaci nebo užití zvířaty
produkty, které nemají spotřebitelské balení
produkty, které mají charakter surovin nebo komponent, přidávaných do potravin
produkty, které jsou určeny ke smíšenému prodeji sjinými produkty, které nejsou držiteli národní značky
produkty, určené pro prodej a konzumaci vzařízeních veřejného stravování
produkty, jejichž název nebo značka nebo způsob prodeje jsou vkonfliktu smarketingovou filozofií a cílem
národní značky
důvodem kneudělení národní značky může být nízká trvanlivost výrobku apod.
zudělování značky jsou nově vyřazena vína
Vyřazení vín zudělování značky KlasA je podle Slukové důsledkem platnosti nové legislativy, která mj. upravuje udělování státních značek vínům a nadále ktomu již marketingový odbor SZIF neopravňuje. (Vína mají vlastní marketingovou organizaci - Vinařský fond, který se touto problematikou zabývá.) Národní značka KLASA zůstane však zachována a lze ji používat u těch druhů vín, která byla vyrobena (nebo jejichž výroba byla zahájena) před květnem 2004, a kterým byla před tímto datem značka udělena.
Zcela nově je vpravidlech řešeno přidělování národní značky produktům, u kterých jejich vlastník nebo uživatel distribuuje výrobek, produkovaný jiným výrobcem. (Jedná se například o tzv. privátní značky, hojně používané vobchodních řetězcích, kdy si obchodní řetězec objedná u producenta výrobu potraviny, kterou následně prodává pod svým jménem.) Vtakovém případě je nutné, aby o KlasU požádal distributor společně spůvodním producentem nebo sjeho vědomím. Změna skutečného producenta nebo místa původu bez toho, že by marketingový odbor SZIF byl o této změně informován, je důvodem kodebrání značky.
Jedním zdalších opatření, která byla podniknuta na udržení kvality národní značky, je založení Odborné rady, složené mj. z odborníků a zástupců obchodu. Jako poradní orgán ministra zemědělství má mj. dohlížet na kvalitu produkce, které je národní značka přidělována a dále být garantem dodržování marketingových cílů azásad značky.
Na stránkách marketingového odboru SZIF, který značku spravuje, bude vnejbližší době také spuštěn plně elektronický proces přihlašování produktů. Proces přidělování národní značky by se tak měl zjednodušit azrychlit. Národní značka se obvykle uděluje na dobu tří let. Poté lze požádat o její prodloužení. Vsoučasné době byla značka KlasA udělena 486 produktům od 85 výrobců.