Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 12 Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 13 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 17 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 18 Šance pro jihozápad
 čtvrtek 18.dubna 2024   přihlásit se   nápověda   

O nás!   Zpravodaj   Projekty   Rukověť starosty   Přehled subjektů   Spolup. sdružení   Komerční firmy   Kontakt   Odkazy  

home         Žeryk
Šance - Jednotlivé adresáře - levé menu

jz.cz

 Menu  
 Počet přístupů  

celkem přístupů: více o počtech přístupů...
 160161 
 Kontakt  

Šance pro jihozápad
Klenčí p. Č. 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem

tel/fax: 379 794 511
mail:sance@jz.cz http:www.jz.cz

 Partneři  


Komerční banka, a.s.
Komerční banka a.s.


CompAct Bohemia s.r.o.
CompAct Bohemia s.r.o.


AgAkcent s.r.o.
AgAkcent s.r.o.



Drůbežářský závod Klatovy a.s.
Drůbežářský závod Klatovy a.s.



Perri

 Doporučujeme  

    Zpravodaj - agris



Čeští výrobci minerálních vod se pustili do pře kvůli hořčíku

 Kategorie: Zpravodaj - agris

datum: 24.6.2004
Mezi největšími českými výrobci minerálních vod se rozhořela válka o hořčík. Na straně jedné stojí producent Mattoni a Magnesie a jednička na trhu KMV, proti ní bojuje druhý největší výrobce, Alphaduct známý Korunní kyselkou. Vše začalo na první pohled nenápadnou televizní reklamou na Korunní kyselku. Alphaduct v ní zdůraznil, že jeho minerální voda je ta nejlepší, protože obsahuje vyvážený poměr všech prvků, zatímco konkurenční vody s nadbytkem magnesia zdaleka tak zdravé nejsou.

Mezi největšími českými výrobci minerálních vod se rozhořela válka o hořčík.
Na straně jedné stojí producent Mattoni a Magnesie a jednička na trhu KMV, proti ní bojuje druhý největší výrobce, Alphaduct známý Korunní kyselkou. Vše začalo na první pohled nenápadnou televizní reklamou na Korunní kyselku. Alphaduct v ní zdůraznil, že jeho minerální voda je ta nejlepší, protože obsahuje vyvážený poměr všech prvků, zatímco konkurenční vody s nadbytkem magnesia zdaleka tak zdravé nejsou.

"Nadbytek magnesia může způsobovat necitlivost," praví se v reklamě na Korunní. Zástupci Karlovarských minerálních vod to považují za útok na jejich Magnesii, jejíž dlouhodobá reklamní kampaň zdůrazňuje právě prospěch hořčíku pro lidský organismus.
Hořčíková válka se pak rozhořela naplno. Svaz výrobců minerálních vod kampaň Korunní odsoudil s tím, že spot je nepřijatelná a srovnávací reklama, která poškozuje všechny výrobce minerálních vod. Na příkaz plzeňského krajského soudu se musela kampaň zastavit.

Zástupci Korunní reagovali vystoupením ze svazu minerálních vod, který podle nich hájí zájmy největšího producenta, jenž díky několika značkám a osmdesátiprocentnímu podílu na trhu profesní organizaci ovládá. Navíc srovnávací reklamu zákon podle nich povoluje. "V takovém svazu nechceme figurovat," řekl Tomáš Urban, šéf prodeje firmy Alphaduct.
"Problém je ale v tom, že na všech analýzách se uvádí hořčík a konkurence využila latinský název magnesium, což bereme jako nefér útok na Magnesii," řekl mluvčí KMV Michal Donath.

V minulých dnech se bitva rozhořela podruhé. KMV zveřejnily inzeráty v novinách s hlavním poutákem "Více Magnesie, více hořčíku, více zdraví". A odvolaly se přitom na stanovisko šéfa Státního zdravotního ústavu, podle kterého hořčík prospívá zdraví.
Proti použití tohoto materiálu se však šéf zdravotnického úřadu nyní tvrdě ohradil. "Musíme důrazně sdělit, že ústav nikdy neprováděl žádné testy, které by potvrdily vztah mezi vyšší konzumací vody Magnesia a zlepšením zdraví," tvrdí ředitel ústavu Jaroslav Volf.

 


   [zobrazeno (0), přeposláno (0), tisknuto (0)]

Šance - Intranet - pravé menu

jz.cz

 Doprava  
 Aktuality  
 Nepřehlédněte  
 Intranet "Šance"  
 (c) 2000-2024 Šance pro jihozápad aktualizace:  13.11.2008 10:03:08