Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 12 Deprecated: Function session_register() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/_head.php on line 13 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 17 Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/html/cab/jz/counter/counter.php on line 18 Šance pro jihozápad
 čtvrtek 25.dubna 2024   přihlásit se   nápověda   

O nás!   Zpravodaj   Projekty   Rukověť starosty   Přehled subjektů   Spolup. sdružení   Komerční firmy   Kontakt   Odkazy  

home         Žeryk
Šance - Jednotlivé adresáře - levé menu

jz.cz

 Menu  
 Počet přístupů  

celkem přístupů: více o počtech přístupů...
 160161 
 Kontakt  

Šance pro jihozápad
Klenčí p. Č. 118
345 34 Klenčí pod Čerchovem

tel/fax: 379 794 511
mail:sance@jz.cz http:www.jz.cz

 Partneři  


Komerční banka, a.s.
Komerční banka a.s.


CompAct Bohemia s.r.o.
CompAct Bohemia s.r.o.


AgAkcent s.r.o.
AgAkcent s.r.o.



Drůbežářský závod Klatovy a.s.
Drůbežářský závod Klatovy a.s.



Perri

 Doporučujeme  

    Zpravodaj - agris



Trh s biopotravinami roste až o 30 procent ročně.

 Kategorie: Zpravodaj - agris

datum: 22.9.2003
Domácí spotřebitelé mají stále větší zájem o biopotraviny. Jejich prodej v posledních třech letech rostl asi o 25 až 30 procent ročně. "Loni se obrat na trhu s biopotravinami pohyboval mezi 150 až 200 miliony korun, z toho asi pětinu tvořil vývoz," odhaduje Tomáš Václavík z marketingové firmy Green marketing.

Domácí spotřebitelé mají stále větší zájem o biopotraviny. Jejich prodej v posledních třech letech rostl asi o 25 až 30 procent ročně. "Loni se obrat na trhu s biopotravinami pohyboval mezi 150 až 200 miliony korun, z toho asi pětinu tvořil vývoz," odhaduje Tomáš Václavík z marketingové firmy Green marketing.

Podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin v tuzemsku ale zůstává nízký. V roce 2001 byl nižší než procento. První biopotraviny se objevily na českém trhu zhruba v roce 1991. Loni mělo certifikaci přes 1000 druhů, z toho 468 dovozových. Jejich ceny jsou vyšší než u běžných potravin - rozdíl může být 20 procent ale i takřka trojnásobek. Poptávka přesto u řady bioproduktů převyšuje nabídku, v níž je například nedostatek mléčných výrobků, chleba a pečiva, brambor, ovoce a zeleniny, drůbežího, vepřového, vajec, nápojů nebo hotových jídel a polotovarů, uvedl Václavík. Překážkou pro větší rozvoj českého trhu s biopotravinami jsou podle něj hlavně málo rozvinuté distribuční kanály a malá transparentnost trhu. Mezi spotřebiteli je celkově stále nízké povědomí o ekologickém zemědělství a jeho produkci.

Typickým spotřebitelem biopotravin je žena ve věku 35 až 45 let s jedním nebo dvěma dětmi. Má střední nebo vysokoškolské vzdělání. Zajímá se o životní prostředí a o zdraví. Velkou část rozpočtu je schopna vydat na jídlo. Na 59 procent zákazníků, kteří kupují biopotraviny, je nakupuje pravidelně jednou až dvakrát týdně, 41 procent jen příležitostně.

Podle odhadů Green marketing se 55 procent všech biopotravin prodává prostřednictvím supermarketů. Další čtvrtinu představuje prodej ve specializovaných bioprodejnách a prodejnách zdravé výživy. Desetinu tvoří nezávislí prodejci potravin, osm procent přímý prodej a prodej na farmách.

Ke konci roku 2002 Česká republika registrovala zhruba 235 tisíc hektarů ekologicky obhospodařovaných ploch. V systému ekologického zemědělství tak bylo zařazeno 5,5 procenta z obhospodařované zemědělské půdy, což je více než v řadě zemí Evropské unie.

 


   [zobrazeno (0), přeposláno (0), tisknuto (0)]

Šance - Intranet - pravé menu

jz.cz

 Doprava  
 Aktuality  
 Nepřehlédněte  
 Intranet "Šance"  
 (c) 2000-2024 Šance pro jihozápad aktualizace:  13.11.2008 10:03:08