MZe připravuje vlastní vysvětlovací kampaň
V průběhu příštího týdne by měla na svém jednání odsouhlasit Vláda ČR samostanou vysvětlovací kampaň ministerstva zemědělství, jejímž cílem bude vysvětlit prvovýrobcům dopad podmínek vyjednaných pro vstup českého zemědělství do EU do podnikatelské praxe. Uvedl to dnes na setkání s Klubem zemědělských novinářů a publicistů ministr zemědělství Jaroslav Palas. Resort zemědělství je přitom podle jeho slov jedním z mála, jehož kampaň bude vedena sice v souladu s vládní komunikační strategií, ale samostatně.
"Musíme především zemědělcům vysvětlit, jak mají požádat o peníze, a jak tyto finanční prostředky administrovat. Souběžně s tím musíme ale také vytvořit novou strukturu ministerstva zemědělství, která bude kompatibilní se strukturou ministerstev v členských zemích EU," konstatoval ministr. To mimo jiné znamená vybudovat platební a marketingovou agenturu.
Součástí vysvětlovací kampaně bude podle Palase seriál seminářů v jednotlivých regionech a pravidelná komunikace s představiteli nevládních organizací zastupující zemědělce. Palas přitom hodlá komunikovat i s těmi, jejichž názory jeho předchůdce Jan Fencl striktně odmítal, například se Svazem vlastníků půdy a soukromých rolníků. Ministerstvo také hodlá zpracovat a zemědělským organizacím a médiím poskytnout materiál dokumentující v číslech a modelech konkrétní podmínky českého zemědělství po vstupu do EU.
AGRIS 9.1.2003